domingo, 12 de marzo de 2017

Zer da Curriculum-a?

Heziberri 2020ri buruz egindako aurreko sarreran, gure Autonomia Erkidegoan aldi-aldian dagoen Curriculumaren inguruan hitz egin nuen arren, honen helburua argi-argi gelditzea da gaian asko sakondu gabe.

Curriculuma, ikasle batek ikasten duen guztia da eta beste guztia ez da curriculuma. Lau mota desberdin bereizi daitezke:

- Agerikoa edo formala: Gobernuak, eskolak eta irakasleek egin dezaketen dokumentua da non definitzen da zer-nolako edukiak helazi behar zaie umeei eskolan, nola helarazi (metodologia), nola ebaluatu horiek, etabar. (Heziberri2020 sarreran agertzen den guztia).

- Ezkutukoa edo ez agerikoa: Nahigabe barneratzen den curriculuma da, filosofikoa.
Antolamenduaren arabera transmititzen diren jakintzak, ezagutzak, ideologiak, jokabideak, etab. era inplizito batean.

- Erreala: Curriculum formaletik ematen den guztitik ikasleek barneratzen dutena. Nik esaten dudana geratzen da nire barnean (Nire ikasleek ikasten ez badute, ez da curriculuma).

- Ausentea: Gure planifikazioetan ez dagoena edo badagoena baina ez da ematen. Nahiz eta ausentea izan, gure ikasleek ikasi dezakete. Honen adibide bat: Matematikako irakasleak L.H. 6.mailan, adibidez, eman behar dituen edukien artean; algebra, biderketak hiru zenbakiekin, problemak... daude. Honek kurtso honetan algebra ez ematea erabakitzen du. Nahiz eta ikasleek hau ikasteko beharra izan irakasleak ez ematea erabaki du eta ez dute materia hau ikusiko. Kasu honetan curriculum ausentea algebra izango litzateke.


Beste banaketa bat egin daiteke aurrekoaz aparte, hain zuzen ere, curriculum mota hauek teknokratiko (curriculum formala) eta filosofikoetan (curriculum ezkutukoa) banandu ditzazkegu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario