lunes, 6 de febrero de 2017

CURRICULUMAK ERANTZUTEN DITUEN GALDERAK

CURRICULUMAK ERANTZUTEN DITUEN GALDERAK


Gaur otsailak 6, "Curriculumaren txokoa" deitzen den gaiaren inguruan aritu gara klasean, oinarrizko hezkuntzarako curriculum dekretua ikertzen hain zuzen ere, Heziberri 2020. Hau Euskal Herria Autonomia Erkidegoan indarrean dagoen dekretu legedia da LOMCErekin batera funtzionatzen duena. Jarraian honetan agertzen diren eta klasean bilatu ditugun hainbat galdera agertuko dira.

 IKASI

Lehendabizi dokumentua gainetik arakatu dugu eta gero, eskema moduko bat egin dugu ze nolako galderak erantzuten dituen dekretuak ondorioztatzeko. Dekretuak bost galderei erantzuna ematen diela atera dugu: Zer, Nola, Zertarako, Noiz eta Nor galderei, hain zuzen ere. 


-Zer: 117 orrialdean kokatzen da galdera hau.
Edukietan agertzen da. Edukien barruan ezaugarriak agertzeaz gain, bitan banatzen da; alde batetik lehenengo zikloko edukiak eta bestetik, bigarren ziklokoak.

-Nola: 112 orrialdean agertzen da galdera hau eta metodologia desberdinen bidez erantzuten du.  

-Zertarako ikasi: Galdera hau ia curriculum osoak osatzen du. 
Alde batetik, oinarrizko konpetentzietan (zehar konpetentziak). Ze banaketa egiten du? 5 multzotan eginda dago banaketan, ondorengoetan:  ikasten eta pentsatzen ikasten, ekimenarako eta espiritu ekintzailerako, norbera izaten ikastea,elkarbizitzarako konpetentzia eta hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia; non bakoitzak bere osagaiak dituzten eta beste aldetik, diziplina barneko konpetentziak. Azken hauek zazpi dira: Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia, Matematikako konpetentzia, Zientziako konpetentzia, Teknologiarako konpetentzia, konpetentzia sozial eta zibikoa, Arterako konpetentzia eta konpetentzia motorra, berriro ere hauek beren osagaiekin.
Baita ere, helburuek erantzuten dute galdera hau, zeintzuk diziplina barneko konpetentzia bakoitzean azaltzen eta zehazten dira era desberdinetan eta informazio desberdina emanez (Irakasgaika banatuta).

Noiz: 
Ziklo eta maila desberdinetan banatuta egongo da galdera hau.

Nor
Familiataz, irakasleetaz, ikasleetaz, gizarteaz… hitz egiten du galdera hau erantzuteko (Testuinguruan).
  

EBALUATU:

Ebaluazioaren inguruan ere hainbat galderei erantzuna ematen diela atera dugu, hain zuzen ere: Noiz, Nola, Zeren bitartez eta Zer galderei.

-Noiz: 114 orrialdean agertzen da galdera hau. 
Hiru etapa desberdinetan banatzen da:  Hasierakoa (diagnostiko izenarekin agertzen da. Adibide bat: OCDak Aurrera eramtaen dituena PISA, beste bat errebalidak), bitartekoa (Formatiboa ere deitua. Nola eramango zenukete aurrera hau? Feedback-a emateko, edukiak barneratzen dituzten frogatzeko ekintzak  zuzenbidea emateko, bideratzeko) eta bukaerakoa (Honetarako instrumentuak? Azterteka adibidez). Amaieran egiten da. 

-Nola: 115-116 orrialdean agertzen da galdera hau.
-Ebaluazio autentikoa: bizitzako egoera konplexuak simulatzen dituen zereginak
planteatzen ditu ebaluazioaren ikuspegi horrek.
-Testuinguruan errotutako ikaskuntza: ikasitakoak lotzeko eta bizitza errealean
aplikatzeko aukerak eman nahi dizkie ikasleei ebaluazio modu horrek.
Bi ebaluazio mota markatzen ditu dekretu honek: Kuantitatiboa eta kualitatiboa. (Ez gai, gai, oso ongi, bikain). 

-Zeren bitartez: 
Bi irizpide desberdin markatzen ditu. Lorpen adierazleak eta ebaluazio adierazleak, hain zuzen ere.
Bata bestea baino zehatzagoa da (7 diziplina mota desberdin daude). Lorpen adierazleak, adierazle batzuk dira, zehatzagoak eta ebaluazio irizpideak, baieztapen batzuk dira. 

-Zer:
Konpetentzietan agertzen da.  Mota desbedinak daude. Bi mota, hain zuzen ere, ondorengoak direnak: Oinarrizko konpetentziak edo zeharkako konpetentziak eta konpetentzia diziplinarrak. Diziplinarrak ikusi behar ditugu zeharkakoa eman den edo ez ikusteko.







No hay comentarios:

Publicar un comentario